Afgelopen week had ik een poll linkedin met de vraag of een oproep op sociale media kan helpen met het vinden van werk. Een groot deel van de mensen zegt dat dit kan helpen. 45% zegt dat dit helpt, 41% zegt dat dit misschien helpt en 14% zegt dat het niet helpt.

Conclusie het is handig om aandacht te besteden aan een optimaal linkedin profiel. Er zouden recruiters naar aanleiding van jouw oproep door kunnen klikken naar het linkedin profiel om te kijken of er een mogelijke match is met openstaande vacatures. Hieronder geef ik je 5 tips om jouw linkedin profiel te optimaliseren.

  1. Zorg dat je profiel een foto heeft en het liefst een duidelijke en vriendelijke foto
  2. Je kopregel. Hier zet je een combinatie neer van de door jou gewenste functie en je vaardigheden. Dit is handig omdat recruiters op bepaalde sleutelwoorden zoeken. Bijvoorbeeld HRM en Arbeidsvoorwaarden als ze een specialist Arbeidsvoorwaarden zoeken op een Human Resource afdeling.
  3. Info Probeer hier kort samen te vatten wie je bent, wat je kunt en wat je zoekt. Zorg dat je tekst prettig te lezen is en probeer ook weer wat van die sleutelwoorden te verwerken.
  4. Werkervaring Vul hier precies dezelfde informatie in als op jouw curriculum vitae. Dus de data, inhoud werkzaamheden etc.
  5. Onderschrijvingen Ik was even aan het rondkijken in mijn netwerk en veel mensen hebben aan dit stuk geen aandacht gegeven. Je kunt hier je belangrijkste vaardigheden/kwaliteiten invullen en anderen mensen kunnen jouw vaardigheid dan onderschrijven als ze ook vinden dat jij hier goed in bent. Het schijnt dat recruiters hier ook naar kijken dus wellicht best interessant om in te vullen.
Deze pagina delen: